Öğretmeler Günü Kutlu Olsun


Bugün öğretmenler günü.  
 
Özverili emekleriyle yaşamlarımızda derin izler bırakan öğretmenlerimizi hatırladığımız; hayatta olanları şükranlarımızla aradığımız, ellerini öptüğümüz; aramızdan ayrılanları güzel anılarla ve minnettarlıkla andığımız gün. 

İlkokul yaşamımla başlayıp üniversite yaşamımla devam eden eğitim yaşamımda birbirinden değerli öğretmenlerimden çok şey öğrendim. Öğrendiklerim sadece kitabı bilgilerle sınırlı kalmadı. Öğretmenlerimden özel ve profesyonel yaşamımda benim için altın niteliğinde olan birçok öğüt öğrendim. Bu öğretmenlerim olduğu için kendimi şanslı hissediyorum. 

Ailemden aldıklarımla birlikte öğretmenlerimden öğrendiklerim benim bugünlere gelmemde etkili oldu.  Bunun için bütün öğretmenlerime şükranlarımı sunuyorum.

Yaşam dediğimiz bir öğrenme sürecidir. İlk nefesimizi aldığımız günden, son nefesimizi verdiğimiz güne kadar farklı kişilerden birçok şey öğreniyoruz.  

Sadece okulda öğrenmiyoruz. Yaşamımızın her alanında, istememiz halinde birçok şeyi öğrenme şansımız oluyor. İş yerimiz, girdiğimiz sosyal ortamlar, üyesi olduğumuz mesleki organizasyonlar, eğitim yaşamımız dışında bize sürekli öğrenme imkânı sağlıyor. Buralarda etkileşim halinde olduğumuz meslektaşlarımız, üstatlarımız ve ofis arkadaşlarımız da bizim için bir öğretmen işlevi görüyor.  

Bu vesile ile bana öğretmenlik yapan, yaşamımdaki küçük bir bilgiyi öğrenmeme yardım eden bütün öğretmenleri; başta anne ve babamı; ilk öğretmenim olmak üzere bütün ilkokul, ortaokul ve lise öğretmenlerimi; üniversite hocalarımı; profesyonel yaşamımda gelişmemi sağlayan üstatlarıma ve meslektaşlarımı şükranla anıyor, hepsinin öğretmenler gününü kutluyorum. 

Bir birey, yaşadığı toplumdan bağımsız değildir. Hepimiz, yaşadığımız toplumun bir parçasıyız. Bugün, ülkemizin en ücra köşesi dâhil dört bir tarafında fedakârlık göstererek çocuklarımızın okuması için çalışan, daha gelişmiş ve aydınlık bir toplumda yaşamamız için emek harcayan bütün öğretmenlerimizin öğretmenler günü kutlu olsun!...
 
 
Ali Kamil UZUN, CPA, CFE, MA, CRMA, CAC
Türkiye İç Denetim Enstitüsü Kurucu Başkanı
 

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Baba sözü…

Hoş geldin yeni yaşım!..

SAWYER'S İç Denetçiler için Rehber Kitabının Türkçe Çevirisi Üzerine...