İlk Adım


Bebeklerin ilk adımlarının, anneleri çok mutlu ettiği söylenir. Bu ilk adımın ilerleme, yürüme, kendine yol çizme, ayakta kalabilme gibi birçok bilinçaltı ve sembolik anlamı olduğu muhakkak. Belki de anneleri bu kadar mutlu eden, bebeğin “ayakları üstünde hareket etme” rüştünü ispatıdır diye düşünüyorum.

Kişisel olarak, ilk adımımı attığımda annemin beni nasıl desteklediğini, sadece vücut dengeme değil, ruh halime nasıl olumlu etki ettiğini, beni nasıl cesaretlendirdiğini hayal etmeye çalışıyorum. İlk adımı atmak zor olsa gerek. Ama ilk adımdan sonra annemin beni sevgi dolu kucaklama anını gözlerimin önüne getirirken, yüreğimde derin bir özlem duyuyorum. Yaş kaç olursa olsun şefkatle, sevgiyle insanı kucaklayan bir annenin varlığı çok büyük bir şans…

Bugün 29 Temmuz; 6 Ekim 2004 tarihinde kaybettiğim rahmetli annemin doğum günü.  Aradan neredeyse 12 sene geçmiş. Bugünün duygu yoğunluğunda, annemi ve annemin beni yetiştirme tarzını düşündüğümde, sadece o ilk adımımda değil,  yaşamımda attığım bütün adımlarımda annemin çok önemli etkisi olduğunu anlıyorum.

Yaşamım boyunca, attığım ilk adımda olduğu gibi her zaman; yaşamın bütün alanlarında annemin desteğini hep çok yoğun bir şekilde hissettim. Aldığım bütün kararlarımda; sivil toplumcu kişiliğimde, profesyonel kariyerimde ve aile yaşantımda annemin aşağıdaki öğütleri benim için en karanlık, en sisli anlarda bile bütün karanlıkları delen, sisleri dağıtan bir ışık işlevi gördü:

"Benim seni sevdiğim kadar sen de işini ve eşini sev"
"Benim seninle gurur duyduğum kadar sen de mesleğinle, yaptığın işle gurur duy"
"Benim senin anan olduğum gibi sen de işinde ana ol, insan yetiştir, işine ve mesleğine karşı verici ol"
"Önce işini yap, sonra para kazanmayı düşün"
"Kendini öyle yetiştir ki herkese örnek ol"

Bu öğütler benim için güç kaynağı oldu. Annemin beni kutlayan şefkatli kucaklaması ise yerini “topluma değer katmaya” bıraktı. O kucaklamadan aldığım gücü ve manevi tatmini alamıyorum ama yaptığım çalışmaların değer kattığını, başkalarına faydalı olduğunu gördüğümde, annemin beni yetiştirme tarzına uygun davrandığım için evlatlık görevimi yerine getirdiğimi düşünüyorum.

Bu vesile ile bütün annelerimizin doğum günü kutlu olsun. Vefat eden bütün annelere Allah’tan rahmet diliyor, hayatta olanlara uzun ömürler diliyorum.

Gelin, bu hafta sonu bütün işlerimizi bir kenara bırakalım ve annelerimize bize ilk adımımızı anlatmalarını isteyelim. 

Fiziksel olarak mümkünse ilk adımı attığımızda bize sarıldıkları gibi sevgi ve şefkatle annelerimize sarılalım.


 Ali Kamil UZUN

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Baba sözü…

Hoş geldin yeni yaşım!..

SAWYER'S İç Denetçiler için Rehber Kitabının Türkçe Çevirisi Üzerine...