XIV. TİDE İÇ DENETİM FARKINDALIK ÖDÜL TÖRENİ - AÇILIŞ KONUŞMASI

Meslek Ailemizin Değerli Paydaşları,

Değerli Konuklarımız, Değerli Üyelerimiz,

Saygıdeğer Bilim, İş ve Meslek İnsanları, Sevgili Gençler,

 

Umutların tomurcuklanıp gelecek olduğu bahar mevsiminin MAYIS ayında bir aradayız.

İçimdeki baharın coşkusuyla sizleri sevgi ve saygıyla selamlıyorum.

Hoş geldiniz!

Aklıma süper lig şampiyonu olan futbol kulübümüzün MAYISLAR BİZİMDİR sözleri geliyor.

Ülkemizde futbol liglerinde şampiyonların belli olduğu bir ay olduğu için kulüplerarası rekabette Mayıs ayının sahiplenilmesi, şampiyonluk motivasyonu için oyuncular ve taraftarlar ile birlikte toplumda fark ve farkındalık oluşturma çabası olarak değerlendirilebilir.  

Ancak, küresel meslek örgütümüz IIA tarafından, MAYIS ayının tüm dünyada “Uluslararası İç Denetim Farkındalık Ayı” olarak ilan edilmiş olmasını ve dünya çapında iç denetim bilincini oluşturma çabalarına odaklanılacak bir ay olarak belirlenmiş olmasını düşündüğümüzde, bende meslek ailemiz adına MAYISLAR BİZİMDİR diyorum.

Sadece ülkemizde değil, tüm dünyada mesleğimiz için meslek ailemiz ve paydaşlarımızla birlikte MAYISLAR BİZİMDİR!

Uluslararası İç Denetim Farkındalık Ayımız Kutlu Olsun!

Ezeli rekabet, ebedi dostluğun temsilcileri kulüplerimize de bu sezon bizlere yaşattıkları heyecan için teşekkür ediyor, süper lig şampiyonumuzu kutluyorum.

Takvimde bugün, Sayıştay (1862) ve İstanbul Üniversitemizin kuruluşu (1453), İstanbul’un belediyecilik tarihinin başlangıcı (1453) olması vesilesiyle de farkındalığımız adına asırlar aşıp bugüne uzanan kurumsal sürdürülebilirliği selamlıyorum.

Değerli Hazirun,

Bugün, akademik, mesleki ve toplumsal çağdaş gelişim için birlikte değer yarattığımız sizlerle, Türkiye için değer, geleceğe güvence olduğumuzun farkı ve farkındalığıyla anlamlı ve değerli bir buluşma gerçekleştiriyoruz.

Bugün, farkındalıkları ile bir adım öne çıkan, değer yaratan, örnek olan kişi ve kurumlara ödüllerini sizlerin huzurunda takdim etmek için birlikteyiz.

Ödüllerini takdim edeceğimiz kişi ve kurumları, ödüle değer bulunan emekleri ile örnek oldukları, ilham verdikleri için canı gönülden kutluyorum.

Meslek Ailemizin Değerli Paydaşları,

Enstitümüzün kuruluşu, mesleğin yakın tarihinde rol almış, kurumsal tarihinin her anına tanık olmuş biri olarak, yaşanılanlar, bir film şeridi gibi gözlerimin önünden geçiyor. 

Enstitümüzün kuruluşunun, mesleğin yakın tarihinde, tarifi mümkün olmayan gönüllü, özverili emek verenlerin ileri görüşlülüğünün farkındalığı, sivil girişimciliği bulunuyor.

Biliyorum ki bütün yaşanılanlar, geçmişte kalsa da bize kattıkları, öğrettikleri ve hissettirdikleri ile yarınlarımıza ışık tutuyor.

Akademik, sivil, mesleki, sektörel, kamu, finans ve reel sektör kurumlarında ifade bulan, kabul gören, yayılım gösteren mesleki farkındalığın miladı Türkiye İç Denetim Enstitüsü’nün kuruluşu olmuştur.

Birlikte başarma düşüncemizin eseri olan Enstitümüz, kuruluşu ile birlikte, birbirinden farklı kurumların temsilcileri olan bizleri buluşturmuş, bir araya getirmiş, birlikte paylaşım ve katılım arzumuzu harekete geçirerek, farklılıklarımızın zenginliğini, birlikteliğimizin sinerjisi ile değer yaratan bir güce dönüştürmüştür.

İç denetim alanında Türkiye İç Denetim Enstitüsü ile başlatılan farkındalık, bugün akademik, sivil, mesleki, sektörel, kamu, finans ve reel sektörde faaliyet gösteren kuruluşlarımızda ifade ve yayılım gösteren bir seviye ve birikime ulaşmıştır.


Ülkemizin ve mesleğimizin aydınlık geleceği için kutlu olsun!

 

Değerli Hazirun,

29 yıl önce Enstitümüzün kuruluşu vesilesi ile düzenlediğimiz Uluslararası Sempozyumun açılışında yaptığım konuşmamda;

“Geleceği düşündüğümüzde; düşünülenin aksine, iç denetim, fonksiyon yitirmeyecek, geleneksel kimliğinden çok farklı bir kimliğe bürünecektir. Bu kimliği ile iç denetçi bir fütürist fonksiyonu üstlenecek her alanda ihtiyaçları ve fırsatları göstererek birçok fonksiyona ışık tutacaktır.” ifadeleri yer alıyordu.

Kuruluşumuzu ilan ettiğimiz ilk etkinliğimizde, ortaya koyduğumuz bu uz görünün bugün gerçeğimiz olduğunu görüyoruz.

Bu gerçeği ifade etmekte amacım, haklı çıkmanın memnuniyetinden öte geleceğe ortak olma düşüncesiyle yarına hazır olmak için başlattığımız mesleki örgütlenme girişimimizin bugün çeyrek asrı aşan bir birikim ve farkındalığa sahip olduğuna dikkat çekmektir.

Zorlu süreçlerden geçerek gerçekleştirilen mesleki örgütlenme ile yaşanılan mesleki değişim ve dönüşüm, bugün yaşadığımız dijital iş gücüyle birlikte çalışılan bir dönemde rolümüzün sürdürülebilirliği ve mesleki kariyerimizde geleceğe nasıl hazırlanabileceğimiz konularında imkân ve fırsatlar sunuyor.

Bu yeni dönem, farklı beceri ve yeteneklere sahip meslek insanlarına ihtiyaç duyuyor.

Teknoloji, iç denetim dünyasına daha fazla değer yaratma fırsatı getiriyor. Sürekli öğrenme, teknolojiyle çalışma, eleştirel düşünme, esneklik ve beceriklilik her zamankinden daha önemli hale geliyor. Dijital olarak dönüşen kurumlarda ihtiyaç duyulan becerileri geliştiren iç denetçilerin geleceği parlak olacak.

Çünkü, Dijital çağda iç denetçi olmak fütürist lider olmaktır!


Meslek Ailemizin Değerli Paydaşları, Değerli Üyelerimiz, 

Değerli Katılımcılar,

Farkındalıkları ile bir adım öne çıkan, değer yaratan, örnek olan kişi ve kurumlara ödüllerini sizlerin huzurunda takdim etmek için birlikte olduğumuz bugünü, yan yana, bir arada yaşamamızı borçlu olduğumuz insanları minnet ve şükranla anarak sözlerimi tamamlamak istiyorum.

Cumhuriyetimizin kurucu lideri Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü, vatan ve cumhuriyet uğruna hayatını adayan güzel insanları sevgi, saygı, şükran ve minnetle anıyorum.

Enstitümüzün ve mesleğimizin geleceğine ilişkin hayallerimizin gerçekleştirilmesi için gönüllü ve özverili emekleriyle hizmet veren kurucularımıza, tüm kurul ve komitelerimizin değerli başkanları ve üyelerine, özverili profesyonelliklerinden dolayı Enstitü profesyonellerine, birlikte değer yarattığımız meslek ailemizin tüm üyelerine teşekkür ediyorum.


Meslek ailemizin gönlünde daima yaşayacak olan kurucularımız ve üyelerimizden vefat eden üstatlarımızı, meslektaşlarımızı rahmetle anıyorum.

Yakın coğrafyamızda yaşanmakta olan insanlık dramının sona ermesini diliyorum.

Yaşadığımız gezegene, köklerimizin bulunduğu topraklara,  ailemize ve birbirimize sevgimizle ilham verelim, örnek olalım, hep birlikte aklımız ve yüreğimizle güç olalım!

Dünyamızı, ülkemizi akıl ve bilimin ışığı ile geleceğe taşıyan olalım!

Sevgi ve saygılarımla,


Ali Kamil UZUN

Türkiye İç Denetim Enstitüsü Kurucu ve Onursal Başkanı

 

İstanbul, 30 Mayıs 2024

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoş geldin yeni yaşım!..

SAWYER'S İç Denetçiler için Rehber Kitabının Türkçe Çevirisi Üzerine...

Uluslararası XXVII. Türkiye İç Denetim Kongresi - Açılış Konuşması