ÖZGEÇMİŞ Mİ? ÖZGELECEK Mİ?
Okuldan yeni mezun oldunuz. İş yaşamına ilk adımınızı atmak,
gönlünüzdeki kuruma kavuşmak için öncelikle görüşmeye davet edilmeniz gerekir. İş
başvurunuzun kabul edilerek görüşme daveti almanızı sağlayan araç ise CV’niz,
diğer bir ifadeyle özgeçmiş bilgilerinizdir. İşe alım sürecinin kritik bir
aracı olan özgeçmişiniz ile kariyer geleceğinizi, yani iş yaşamındaki
kaderinizi etkiliyorsunuz.
Geçmişiniz ile geleceğinize yön verecek bir yolculuğu
başlatıyorsunuz.
İş dünyasında genel kabul görmüş bu klasik yaklaşımı
sorgulamayı hiç düşündünüz mü?
Herkes gibi hangi okullarda okuduğunuzu, nerelerde staj
yaptığınızı ya da çalıştığınızı, özel ilgi alanlarınızı, hangi sertifikalara
sahip olduğunuzu ifade ettiğiniz özgeçmişiniz ile hayallerinizi, ideallerinizi
ifade edebiliyor musunuz?
Etrafınızda birbirine benzer örneklerin uçuştuğu özgeçmişler
arasında sizin benzer özgeçmişinizle farkınız
nasıl anlaşılacak?
Yeni bir mezun olarak adım atmaya hazırlandığınız iş dünyasında
hayallerinizi, ideallerinizi ifade etmek için özgeçmişinizde yer alan
bilgileriniz yeterli olacak mı?
Öğrenim hayatınız, ilgi ve bilgi alanlarınız, becerileriniz
ile ilgili geçmişten gelen birikimlerinizi ifade etmek için özgeçmişiniz önemli
ve gereklidir. Geleceğe dair iddialarınızın, vizyonunuzun ifadesi ise
tasarlayacağınız öz geleceğiniz olacaktır.
Peter Drucker’ın “Geleceği tahmin etmenin en iyi yolu onu
yaratmaktır” ifadesi geleceğimiz için öz gelecek tasarımına ihtiyacımız
olduğunun özlü bir ifadesidir.
Özgüveniniz birikimlerinizden güç alır. İdeallerinizi, yapmak
istediklerinizin ifadesi olan hayalleriniz şekillendirir. Vizyonunuz ise
geleceğe dair iddianızı ve ne olmak istediğinizi ifade eder. Öz gelecek
tasarımınız bu üçlünün; özgüveninizin, ideallerinizin ve vizyonunuzun bir
ifadesidir.
Yaratıcı, yenilikçi, ne istediğini bilen, hedeflerine nasıl
ulaşacağına dair yol haritasını belirleyebilenler öz geleceklerini
tasarlayabilirler.
Herkes gibi arama motorlarından alınmış konfeksiyon ürün
özgeçmiş örnekleriyle mi, yoksa size özgün butik ürün olan öz gelecek tasarımı
ile mi kaderinizi belirleyeceksiniz?
Uzun lafın kısası;
Farklı olmak, bir adım önde olmak ve gelecekte var olmak mı
istiyorsunuz? O zaman öz gelecek tasarımınızı oluşturmayı deneyin!
Ali Kamil UZUN, CPA, CFE, MA, CRMA, CAC
Türkiye İç Denetim Enstitüsü Kurucu Başkanı
Yorumlar